Nuffnang Ads

Sunday, November 28, 2010

Susu Kambing HiGoat memang best.

Aku dah minum Susu Kambing HiGoat ni hampir setahun. Sangat ok.. Ini pun mak aku yang bagi try. Sebabnya aku ni ada masalah nak g toilet. Lepas je try sekotak ada efek gak skit kat aku seperti batuk n selsema. Mungkin sebab aku ni ada resdung. Sangat la seksa bila kita kena selsema kan. Tapi aku terus je minum. Waktu pagi tu aku akan bancuh susu kambing higoat ni dengan oat. Memang perut rasa kenyang la. Boleh la tahan sampai masa nak tunggu lunch time tu.

Susu kambing HiGoat ni pun sebenarnya buang toksik yang ada dalam badan kita. Contohnya kalau pas minum ada kesan gatal-gatal ke.. memang Ok,jangan risau.Nanti lama kelamaan, ianya akan hilang. Lagi satu, susu ni kalau nak buat basuh muka atau masker pun sangat elok. Bancuh kan satu peket atau ikut suka yang nak..kalau nak jimat amik separuh la.Bancuh dengan air yang agak sedang-sedang je,kacau n boleh la lumurkan kat muka atau badan. Susu kan bagus untuk cerah dan haluskan kulit kita.. Tapi ikut kemampuan la.Kalau dapat seminggu sekali pun ok..sebulan sekali pun ok.. Sebab harga sekotaknya RM36.60 dengan satu kotak ada 15 sachet sahaja. Tapi kalau jadi ahli,murah la kan..aku ni amik harga ikut harga mak aku. Dia jadi ahli. Harga sangat beza yer bila kita jadi ahli.Murah la skit kan.. Meh la jadi ahli ..:)


Aku ada sedikit info tentang kebaikan susu kambing HiGoat ni. Jom la baca...

Kelebihan Susu Kambing
- Paling hampir dengan susu ibu (minuman terbaik di dunia selepas susu ibu)
- Para Nabi meminum susu kambing dan membela kambing (membela dan meminum susu kambing adalah sunnah)
- Tiada dijangkiti penyakit kambing gila (yang ada penyakit lembu gila)
- Kurang dijangkiti penyakit kuku dan mulut berbanding lembu
- Kambing mempunyai sistem pertahanan tubuh yang kuat
- Kambing betina beranak 2 kali setahun, 1 hingga 4 ekor berbanding lembu setahun sekali dan hanya seekor
- Lembu hanya mempunyai nafsu mengawan sekali dalam satu tahun berbanding kambing, setiap hari
- Susu kambing lebih mudah dihadam kerana ia hanya memerlukan 20 minit berbanding susu lembu memerlukan 2 jam

Khasiat Susu Kambing
Susu kambing paling berkesan dan lebih berkhasiat jika dibandingkan dengan susu lembu dalam menyembuh serta mencegah penyakit "dalaman" antara lain:
- Penyakit deman kuning
- Penyakit lemah jantung
- Penyakit darah tinggi
- Penyakit migrane/kerap merasa pening kepala
- Penyakit sendi, sakit urat saraf dan buah pinggang
- Penyakit batuk kering atau TB
- Penyakit yang menyerang jantung, limpa dan hati seperti hipertitis
- Penyakit saraf dan tulang belakang yang dialami bila usia semakin lanjut
- Cukup bermanfaat bagi mereka yang mengalami lemah tenaga batin
- Sesuai diminum diwaktu pagi (sebelum bersarapan) dan malam (sebelum tidur). Jangan guna air panas kerana boleh merosakkan khasiatnya. Bancuh dengan air suam sahaja

Susu Kambing Adalah Yang Terbaik Selepas Susu Ibu
- Membantu dan menguatkan sistem imunisasi tubuh
- Bersifat alkali bukan asidik
- Sesuai untuk semua peringkat umur, dari bayi dalam kandungan sampailah kepada orang tua
- Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan
- Mengimbangi kadar kolesterol dan kandungan gula dalam darah
- Mudah dicerna (menyerap dalam tubuh badan) dan tidak menyebabkan alahan
- Membantu melancarkan sistem penghadaman dan permasalahan usus
- Merawat dan menyembuhkan penyakit kanser, demam kuning, gastrik, ulser, buasir, asthma (lelah), migrain (sakit kepala), penyakit kulit, insomia (sukar tidur), senggugut, darah tinggi, lemah jantung, kencing manis, batuk kering dan gout
- Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, gigi, otot, sendi, kulit dan tisu saraf
- Memulihkan tenaga batin dan awet muda


Info di atas di ambil dari http://www.kedaibestari.com/2010/08/higoat-minuman-susu-kambing-berkhasiat.html

0 idea dari anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...