Nuffnang Ads

Tuesday, February 1, 2011

Harga minyak RON 97 naik lagi ke??

pics dari en google
Hari ni, bila je aku blogwalking ke blog-blog lain..aku dapat tahu yang harga minyak RON 97 akan naik lagi 10 sen, menjadikannya sebanyak RM2.50 pada 1 Februari 2011 ni. Ye ke? Adooyaiiiii.. Banyak tuhh kalu betul. Kurang le aku berjalan-jalan lepas ni.. (ye ke kurang?hahaha..


Untuk insan-insan yang bekerja dengan jarak yang jauh antara rumah dan office amatlah terasa akan kenaikannya walaupun 10 sen je.. Ini lah yang membuatkan ramai yang akan beralih arah ke RON 95? Adakah??? Jangan nanti RON 95 pun naik harga dah la.. Payah aku nanti. Dah le keter aku makan minyak. Mana tak nya..Jarak dari rumah nak ke pejabat je dah nak dekat 40 KM.. itu sehala..kalau 2 hala..haa kira sendiri je la.. Budget lari macam ni.. huhuhu../omg . Boleh ke harga minyak ni kembali pada asalnya zaman dulu-dulu RM2.10 je..


Atau..
  • tukar minyak guna benda lain..macam air ke../wahaha 
  • guna minyak kelapa sawit ke..
  • atau guna solar je.. (ha,yang ni kalau hari-hari hujan,tak gerak la kereta, tak pergi la kejer nampaknya)

2 idea dari anda:

ken said...

expensive ah!

Nur Hanani said...

yes..memang mahal.So,kena guna alternatif lain la kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...