Nuffnang Ads

Monday, February 14, 2011

Hari Valentines Day???Tak yah le raikan..


Valentines Day????Aku tak pernah langsung meraikannya...Nak buat apa?Nak memperingati kekasih???Hari-hari aku ingat kekasih aku.Satu hari 5 kali aku rai dan berjumpa denganNya..Buat apa aku nak rai hari yang bukan sepatutnya untuk umat Islam meraikannya?Buang masa je la..Betul tak???

Kalau nak ingat kekasih, bukan nak kena tunggu hari 14 Februari je..Kita kena ingat selalu.. Betul tak? Kita tunjukkan kasih sayang kita pada Allah SWT, Mak, Ayah, Akak, Abang, Adik dan saudara seumat kita.
Tak yah nak tunggu-tunggu. Senantiasa ingat dalam hati dan ingatan..

Kad, bunga Rose, coklat, atau apa-apa hadiah berbentuk love pasti akan diberi masa hari Valentine. Itu ke yang sering diinginkan orang pada hari tu?Adakah itu cukup untuk menunjukkan kasih sayang kita? Adakah kita hanya dapat mengungkap perkataan sayang cukup dengan satu hari saje?Mana lagi 364 hari yang ada dalam setahun tu???? Pelikkan orang yang menyambutnya.. Memang tak patut la kita raikannya. Lebih afdal kita raikan kelahiran nabi Muhammad SAW. Itu lagi dapat pahala..

Kalau nak tahu lebih lanjut makna Hari Valentine ni boleh baca kat SINI. Atau ada banyak lagi laman web yang ada. Taip je kat en Google..melambak-lambak la yang keluar. Pilih dan baca je..

1 idea dari anda:

Ad-Dien said...

salam ziarah dan kongsi ilmu..
http://addienblog.blogspot.com

yer benar..tidak perlu malah mgkin jatuh haram menyambut hri vlntine,insyaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...