Nuffnang Ads

Monday, February 7, 2011

Meraikan pengantin baru. Orang lama tapi pengantin baru..

Hari Sabtu lepas,5 Februari.. Mak aku memang tunggu masa cuti je la nak buat makan-makan ni. Kalau tak,nanti yang ada kat rumah hanya mak dengan ayah je la. Diorang tinggal berdua kat kampung. Ni nak cerita pasal orang lama yang baru kawin balik. (janda dan duda). Ni pangkat pakcik aku la. Dia dah kematian isteri akibat kanser. Dah 2 tahun la hidup seorang. Biasa berdua je bila dah sorang-sorang mesti rasa lain kan. Jadinya baru-baru ni dia nikah lagi. Ok la.. dah ada teman.

So, mak buat makan-makan kat rumah. Kebetulan aku, akak dan abang aku ada kat rumah. So, buat makan besar sekali laaa… Menu nya ikan siakap masak 3 rasa, Bubur mata ikan dengan kuah gula Melaka, sup sayur , Asam pedas ikan tenggiri , udang goreng, dan rojak tempe tauhu dan salad. Waahh amat la menjilat jari. Masakan mak memang terbaik kan.. Gambar nya tak sempat nak snap. So,kita google je kat en. Internet ye. Bagi terliur je aku tengok lagi..

Ikan siakap 3 rasa

Pencuci mulut. Bubur sagu gula melaka

Sup sayur

Udang goreng
Orang yang datang makan sikit je. Orang yang dalam rumah makan sapu bersih. Hahaha
All pic dari en GOOGLE

0 idea dari anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...