Nuffnang Ads

Friday, March 4, 2011

Berita baik untuk Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT)


Hi,/hihi. Tadi masa dengar berita..ada berita untuk Guru Sandaran Tidak Terlatih.. Yang mana kontrak mereka yang tamat pada tahun lepas ditarik balik..Yahooo..Suka la korang kan..Bersyukur kerana rezekimu masih lagi ada dan perkhidmatan mu diperlukan. Gunakanlah peluang yang ada ni untuk tunjukkan kemampuan kamu..Tahniah..


Aku dulu pun jadi GSTT selama 3 tahun berturut-turut. Bila dah lelama dalam alam perguruan..minat tu mula timbul. Dan alhamdulillah..memang rezeki aku disini..Dah nak hampir 5 tahun aku mengajar dalam sedar tak sedar. Tak ada la banyak sangat pengalaman yang ada jika nak dibandingkan dengan orang lain yang dah 20 tahun mengajar..Tapi saban tahun aku cuba mempertingkatkan lagi mutu kualiti seorang guru walaupun banyak rintangan dugaan alaf baru ni..


Jadinya guru-guru sandaran tidak terlatih yang diluar sana, jangan lah rasa rendah diri. Tunjukkan kelebihan dan kemampuan yang ada dalam diri tu.. Apa-apa pun tahniah yer. (Memang boleh dikatakan setiap tempat ada kekurangan guru). Tapi, ada juga yang kata berlebih. Berlebih tang mana tu tak tau la plak..
Adios../bye


3 idea dari anda:

rebecca melessa said...

wah...bgsnye..xde r dorang t tkontang kanting pas abis kntrak nanti kan? :)

KiD said...

waaahhh.. peluang kembali menjadi cikgu laaaa ni..

Nur Hanani said...

@KiD yer la..sian diorang. Ada yang tak buat apa-apa lepas habis kontrak. Tapi ada degree..hmmm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...