Nuffnang Ads

Thursday, March 31, 2011

Dah kena cop mohor, nak buek cam no..

Hi,/hihi
Asal ada majlis kat sekolah je, muka aku dengan sorang lagi cikgu akan dapat cop mohor jawatan tetap dan berpencen kot...Apa keje nya? Huhu buat buku program laaa.. /floor

Sebenarnya keje cikgu ni universal..semuanya boleh dibuat..Tak leh kata tak tahu.. Daripada tak tahu, kena ambil tahu...(Ni alamatnya, makan tauhu la banyak-banyak). Bukan setakat mengajar dalam kelas je..Segala mak nenek perihal sekolah..kena tahu..

Buat buku program ni, orang tengok senang je..Tapi dibelakang tabir..banyak kerenahnya..Untuk program Pidato 1 Malaysia ni, ada gak la aku buat balik sebanyak 8 kali..Ada je penambahan,.Padahal memula kata dah ok. Bila dah cetak..baca berulang-ulang kali...akhirnya dibetul..dibetul dan dibetulkan..

Akhirnya, jadilah macam ni..


Dah tuuu nak kena tambah lak aksesori lain..Bukan manusia je yang nak cantik.. Hahaha..Dah lah tangan ni keras, hasilnya pun ala-ala kadar je la..


Hahaha jadilah reben yang gitu-gitu aje..Habis citer. Kalau ada yang komplen, pas ni nak serah tugas ni kat dia. Huhuhu..

Jadi cikgu ni best..semua keje dapat rasa buat. Boleh jadi Doktor, Peguam, Artis, Kontraktor, Ahli sukan, Mak Andam, Pelakon, Tukang Kebun..dan banyak lagilah..Boleh jadi "SuperTeacher". (Biasa orang kata SuperMom kan..) Korang dulu ada tak cita-cita yang tak tertunai? Jom lah jadi cikgu..
/bye





2 idea dari anda:

Ronaldmohoni said...

dulu bercita cita nak jadi cikgu. tapi tak tahu napa tak jadi cikgu.

Nur Hanani said...

@Ronaldmohoni
Hahaha..tak tau eh. Saya pun lagii tak tau.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...