Nuffnang Ads

Tuesday, March 1, 2011

Pembelajaran Hari Ini..Poster.

Hi,/hihi. Hari ni aku mengajar pelajar-pelajar grafik aku dengan cara untuk menghasilkan poster Membaca Menambah Ilmu. So, hasilnya pelajar-pelajar aku dapat hasilkan seperti gambar di bawah ni..Jadi aku dah turunkan ilmu macamana nak hasilkan gambar yang menarik, tambahkan layer style, gunakan filter ,blur dan cara nak edit gambar..




Jadinya lepas ni, semua pelajar grafik aku kena hasilkan poster yang direka sendiri dengan tema yang mereka boleh pilih sendiri seperti :
  • Alam sekitar
  • Media komunikasi
  • Pelancongan
  • Sukan
  • Hiburan
  • Sains dan Teknologi
  • Pendidikan
  • Kesenian dan kebudayaan
  • Kerohanian
  • Kesihatan

Jika diorang tak dapat pilih tema mereka sendiri..minggu depan aku akan tetapkan aje apa tema yang patut diorang buat. So, sekarang pilih yer. Cikgu bagi masa seminggu.. /bye


0 idea dari anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...