Nuffnang Ads

Tuesday, April 12, 2011

Cara eratkan hubungan guru dengan pelajar..

Hi,/hihi
Apa cara untuk eratkan hubungan? Yer...makan bersama dan sambil tu..berborak-borak dan diselangi dengan nasihat yang berguna.. Itulah yang aku buat dengan anak murid aku..Tapi masa pergi hari tu, 5 orang je yang ikut sama..Ok lah tu kan. 





Haaa..ni salah sorang anak murid aku yang sempat aku snap.. Amacam? Cute kan..Ni first time aku keluar makan-makan dengan anak murid.. Budak-budak ni beria-ia ajak cikgunya..Jadi, tak salah lah luangkan sikit masa dengan diorang. Ni yang pergi semuanya pelajar Form 5. Sambil-sambil makan ni, adalah unsur-unsur nasihat berguna yang cikgu bagi kat diorang. 

Kadang-kadang sebagai seorang guru ni, kita kena faham juga kehendak dan  kelebihan pelajar kita. Kita dulu pun pernah alami dunia remaja ni kan..Sekurang-kurangnya, kita boleh beri mereka sedikit semangat dan motivasi untuk mereka berjaya. Jadinya, cikgu target tahun ni awak semua boleh dapat A untuk paper Grafik SPM tahun ni yer..
Betul ke cara aku ni korang rasa?

/bye


8 idea dari anda:

cik rama-rama said...

wah2...nk jdy pelajar cikgu juga lar law cm ni...hihihi...

*teringt tyme sek dlu,ade sorang cikgu mrangkap warden sy rjin blnje kteorg mkn..bese lar..bdk2 asrama slalu wat muke lpar..hohoho

~~Ticer Wann~~ said...

wow g mcD 2... :)

Nur Hanani said...

@cik rama-rama
jom jadi ank murid saya.. :)

Nur Hanani said...

@~~Ticer Wann~~
makan-makan kat mcD je..bukan g hotel atau restoran ada nama.. :) ok la kan..

xcyber said...

saya nak jugak bole?

Nur Hanani said...

@xcyber
boleh..jom lah jadi anak murid cikgu :)

sayanakhiburan said...

waaa... nak jadi anak murid cikgula... Huhuhu... Bole makan McD tiap2 hari... Huhuhu...

RM132.22 : Earning Dari Ipanelonline

Anonymous said...

best gilew dpt cikgu mcm ni ponye sporting jeles gilew b*** si** pehh..nak jgak3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...