Nuffnang Ads

Friday, April 29, 2011

Penjimatan yang banyak dengan PETRONAS PRIMAX 95 XTRA..

Hi,/hihi


Sebelum ni aku gunakan SHELL..Tapi lepas PETRONAS keluarkan minyak PRIMAX 95 XTRA ni, terdetik pula nak mencuba..Ini pengaruh dari iklan juga la ni. So, aku telah membuat perbandingan dengan mengisi minyak penuh pada hari Jumaat. Full tank ye..


Iklan yang banyak di akhbar-akhbar dan iklan televisyen..SAVINGS ALL THE WAY..

Gambar dari En. Google.



Bila isi full tank, petang Jumaat nya aku ke Bangi.Tapi gambar masa isi full tank tu tak pula snap gambar. Beza jaraknya tak lah beza sangat. Jadinya, jarak perjalanan adalah Nilai - Bangi - Nilai. Sampai balik ke Nilai pada hari Ahad..Minyak masih lagi pada takat yang penuh. Tak turun walaupun satu mata..Mengkagumkan aku.


Hari Isnin, aku ke sekolah dari Nilai - Senawang. Jadinya bila sampai kat sekolah..aku snap gambar ni. Masih lagi tidak turun mata..Masih lagi menunjukkan paras minyak yang penuh. Biasanya, kalau aku guna SHELL, memang dah turun satu mata tau..Ok, jarak dari rumah ke sekolah aku adalah 40 KM pergi dan 40 KM balik. So, satu hari..jarak perjalanan ke tempat kerja adalah 80 KM.


Yang ini pula hari yang kedua..Baru turun satu mata.


Yang ini pula gambar yang snap pada hari Khamis. Selepas aku sampai kat Nilai..Masih ada 3 mata lagi untuk aku ke sekolah pada hari Jumaat. Jadinya, untuk tempoh 5 hari bekerja..kalau isi minyak penuh pun tak habis..Kalau isi SHELL, seminggu tu aku kena isi minyak 2 kali..Nampak sangat bezanya. 

Jadinya, lepas aku dah buat perbandingan ni..aku akan menggunakan PETRONAS PRIMAX 95 XTRA untuk lebih kilometer..Penjimatan yang sangat mengkagumkan.. Suka suka suka..

Korang isi minyak apa? Berapa kali isi minyak dalam seminggu?

/bye



5 idea dari anda:

azuan said...

wow..best2!..b4 ni sy pakai shell jgk tp lepas pakai petronas primax 95 xtra nie..memang berbaloi-baloi lah..tak rugi..siyes!

hanani0210 said...

@azuan
ye..memang serius jimatkan..sape yang tak try lagi..baik cuba guna petronas 95xtra ni.. :)

padlie said...

kereta saya tak pernah makan minyak selain Petronas.. Isi full tank 3-4 kali sebulan je..

hanani0210 said...

@padlie
wah bestnya..mesti tempat keje dekatkan.. :) memang jimat petronas xtra ni.

cikpuanteddy said...

lepas ni nak try jugak petronas xtra ni..dulu pakai shell 95 enjin mengaum naik bukit..pastu pakai caltex 95 ok jugak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...