Nuffnang Ads

Tuesday, May 10, 2011

Dato' Lee Chong Wei atlit sukan terkaya di Malaysia??

Hi,/hihi


Korang tahu tak? Jaguh badminton negara , Lee Chong Wei adalah atlit yang terkaya kat Malaysia ni dengan pendapatan antara RM2 juta hingga RM3 juta pada tahun lalu.

Banyakkan? Antara atlit lain yang tercalon ialah Nicol David.. Walaupun purata pendapatan tahunan diorang ni tak sebanyak atlit bola sepak antarabangsa ataupun Tiger Wood yang memperolehi pendapatan RM222.6 juta ataupun 53 juta Euro tu..tapi kalau kat Malaysia ni pendapatan diorang tu dah kira kaya la tu..

Mana datangnya pendapatan Lee Chong Wei tu? 
1. Of coz la dari 9 kejohanan antarabangsa yang dimenangi,
2. Pingat emas Sukan Komanwel 
3. Pingat perak Sukan Asia.

Ketiga-tiga acara diatas membolehkan beliau mengumpul sebanyak RM700,000. Wow, satu angka yang besar kan?

4. Elaun latihan sebanyak RM4000 sebulan
5. Elaun ranking pemain nombor satu dunia sebanyak RM15,000 sebulan.
6. Elaun program Road To London.
7. Bonus kemenangan Persatuan Badminton Malaysia (BAM).
8. Pencen sebanyak RM3,000 sebulan hasil daripada beliau memperoleh pingat perak di Sukan Olimpik 2008.

Banyaknya senarai punca pendapatan Dato' Lee Chong Wei ni kan.. Ini belum lagi termasuk senarai penajaan yang diterimanya. Seperti :
1. Yonex
2. Maxis
3. Samsung
4. Kaspersky
5. 100 Plus
6. Astro Arena

Maka, jumlah keseluruhan nilai Lee Chong Wei ni adalah RM2 juta hingga RM3 juta.. Satu yang sangat boleh dibanggakan. Hanya dengan bersukan dan kesungguhan beliau yang dapat memenangi setiap kejohanan..inilah hasilnya.. Tabik springlah..

Dengan bersukan, Dato' Lee Chong Wei mampu memliki kereta sport Nissan GTR..Fuhhh memang bergaya lah..Tengoklah gambar kereta dia kat atas ni..

Tapi ada juga atlit sukan Malaysia yang hidup susah..Jadi, masa yang tengah naik dan bernilailah kena beringat dan menyimpan. Tapi, setahu aku, Lee Chong Wei ni ada mempunyai dewan badminton sendiri yang boleh disewa..Satu aset juga tu kan..

Ada sape yang minat dengan sukan tak? Mesti akan ada jawapan , bola sepak.. Hehehehe...tapi aku kurang sikit bab-bab bola sepak ni. Biasa biasa aje.. tapi Badminton ni  memang aku minat lah.. Sebab tu, bila terbaca berita pasal pendapatan Dato Lee Chong Wei di Berita Minggu Ahad lepas, aku terus blogkan..

/bye



5 idea dari anda:

cikgurofidah said...

saya memang minat giler ngn bdminton.main nya x le berapa reti.he. blum tgk safii sali...dah macam pmain bola sepak luar...ada tawar menawar nak pakai dia...tapi masa naik ni la kena pndai simpan duit tu

hanani0210 said...

@cikgurofidah
betul tu..sementara kudrat masih kuat, orang nak kan khidmat kita.. masa ni la kita rebut peluang yang ada depan mata kan.. :)

Eyra Rizal: Your MUA said...

MAKEUP CLASS PROMOTION FOR MAY!!!!

see below for type of classes,fees & dates

14/5 & 15/5 (pick 1 date only) :
BASIC TO ADVANCE CLASS PROMO RM295/PAX

17/5 & 18/5 :
2 DAYS BRIDAL CLASS PROMO RM400/PAX

21/5 :
HAIRDO CLASS PROMO: RM295/PAX

24/5 & 25/5 :
2 DAYS BRIDAL CLASS PROMO RM400/PAX


HOW TO REGISTER?
1)PICK WHICH CLASS YOU'RE INTERESTED IN
2)SMS TO 016-2128740 /PM INBOX UR FULL NAME, IC, PHONE NUMBER, & CLASS YOU'RE JOINING.
BANK IN DEPOSIT (RM100) TO MAYBANK ACCOUNT 1580 8830 5272 (NORSHAHIRA SHAHRIZAL)
http://www.facebook.com/event.php?eid=113982102020746

AYNORA NUR said...

Terkaya?
Baguslah...dia pun kuat berusaha sehingga mencapai tahap yang dia dapat sekarang.

Oh yea tuan rumah, sy dah follow awak. Sila singgah blog saya, ok.

hanani said...

aynora> TQ sudi singgah sini.. :) nanti i follow u..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...