Nuffnang Ads

Friday, May 20, 2011

Kamera DSLR satu trend remaja sekolah?

Hi,/hihi





Sekarang ni bila tengok kiri kanan, atas bawah..ada aje yang kelek beg dan kamera DSLR (Digital Single-Lens Reflex)..Bukan murah-murah punya barang ni..Makan ribu-ribu ringgit juga.. Tapi ianya menjadi satu perkara biasa kalau tengok pelajar yang memegangnya bila berada disekolahku..ada yang terlebih canggih sampai RM7000 pun bawa ke sekolah..Bila ditanya, abah saya yang punya..Tapi baik gak abahnya bagi dia bawa ke sekolah..

Inilah dinamakan remaja. Bila nampak ada kawan yang bawa dan guna, mesti nak ikut juga. Kalau berkemampuan tak pelah kan.. (Majoritinya memang mampu pun).



 Macam-macam jenama ada. Sony, Nikon, Canon..semuanya ada..


Kali ni tengok lak gambar atas ni..Tengoklah masternya punya set fotografi..Tak yah pergi studio nak ambil gambar. Cikgunya semua ada..Siap lampu spotlight lagi tuu.. Cayalah sekolah aku..Lengkap pakej..Hehehe

Korang yang kat luar sana gunakan kamera apa? Aku gunakan kamera kompek biasa aje..Canon Ixus aje.. Cikgu tak mampu lagi nak rembat kamera DSLR ni.. Jauh lagi pikir nak membelinya. Hehehe

/bye



6 idea dari anda:

Alin Marlini said...

budak2 skrg Nani..mak bapak kayo-kayo..
kita yg pakai camera cabuk ni plak naik malu...

hanani said...

@Alin Marlini
ye betul tu..cikgu tak yah susah amik gambo..anak murid lagi terer bab2 ni.. :)

Ain Atika Zailani said...

huhhhh...dulu kite masa sekolah mana ada disediakan semua tuh...jeles nih jeles...

hanani said...

@Ain Atika Zailani
aah kan..mana ada ni semua. skang ni je yang femes.. :)

cikgurofidah said...

x yh malu nk pakai yg biasa...yg penting gmbr kenangan dpt d record...:)

hanani said...

cikgurofidah>ye betul tu..kalau malu..kita yang rugi. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...