Nuffnang Ads

Wednesday, June 1, 2011

Tanamkan Minat Membaca dari Usia Kanak-kanak..

/hihi




Kebiasaannya..kalau kemana-mana..anak buah aku Ihsan akan membawa buku-bukunya bersama. Mainan pun ada juga..Ni untuk elakkan dia bosan dan bising-bising nak balik. Bila dia baca buku yang dia minat..tak delah dia bosan. Sikap macam ni memang akak aku dah tanamkan dari awal lagi..

Kalau kat rumah tu, siap buat cari perkataan lagi.. Dia secara automatik akan buat sendiri..Selain daripada tonton channel Disney kartun dia tu.. Nak nak cuti sekolah macam ni kan. Kalau tak dipantau, susahlah..Jadinya..ibubapa main peranan penting. Bukan setakat nak harapkan cikgu kat sekolah aje..

Apa korang buat untuk elakkan kanak-kanak bosan masa pergi shopping?
/bye


0 idea dari anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...