Nuffnang Ads

Saturday, June 18, 2011

Cashout Earning Nuffnang dalam masa yang singkat. 2 minggu aje!!

/hihi

Sebelum ni aku dah cashoutkan earnings Nuffnang aku untuk bulan April 2011. Tapi sampai sekarang ni aku tak terima lagi cek dari Nuffnang. Kemusykilan pun mulalah melanda.. Jadinya aku telah hantarkan tiket pertanyaan ke Nuffnang dan tiket aku telah dibalas dengan pantasnya oleh staff Nuffnang iaitu Anne Cheah.

Apa jawapannya?Haaa..nilah dia:

As stated in our payment policy, Nuffnang pays its members 30 days (60 days for Ordinary) after every end of the month from their cashout request date for Glitterati members. Upon then, the cheque will be compiled and sent to the bank for legal processing before delivered to your registered address. The processing and delivering by the bank will take about 2 weeks time.

Therefore, if you have attempted to cashout on 04/05/2011 as shown in our system, therefore your cheque should arrive by 14/07/2011.

We'll advise cashing out near the end of the month to maximize earnings cashed out and minimized relative wait time. After all, as long as the cash out is within the same month, it will be processed at the same time.

For example if you cash out on either 1 May or 30 May, you'll receive your cheque at the same time, which is the second week in July. But the relative waiting time if you've cashed out on 1 July will be much longer.

Ok, kalau tak mau baca..meh aku terangkan..dengan mudah.

Kenapa cek aku tak sampai-sampai?

1. Kena tekan butang cashout pada awal bulan atau akhir bulan yang sama. Pada situasi aku, aku telah cashout pada 4 Mei 2011. Jadinya, cek aku hanya akan diterima pada 14 Julai 2011..( ini adalah silap. Jadi masa untuk menunggu tu lama sangat).

2. Masa yang sepatutnya tekan butang cashout ialah pada 1 hb atau paling lewat 30 hb pada setiap bulan. Jadi, masa untuk dapatkan cek hanyalah 2 minggu sahaja.

3. Contoh yang paling senang ialah untuk bulan JUN ni, tekanlah butang cashout paling lambat pun 30 JUN 2011. Masa untuk tunggu cek sampai kat tangan hanyalah 2 minggu aje.

4. Kalau cashout pada 1 JUN 2011 atau 30 JUN 2011, masa untuk terima cek ialah minggu ke2 bulan yang seterusnya. Tak de bezanya pun kalau cashout 1 hb atau 30 hb. Asalkan bulan yang sama. Tapi nak menunggu tu je lah yang lama..Kalau nak cepat atau paling bagus, cashout 29 atau 30 hb yer..

5. Walaupun beza hari hanya sehari, proses cek itu akan menjadi bulan baru dan tempoh yang lama untuk dapat cek.

Ok, faham tak?


P:S/ Ok, aku nak tekan butang cashout Nufnang untuk bulan ni sebelum 30 JUN 2011, jadinya dalam masa 2 minggu je akan dapatlah cek tu.. Suka suka.. hehehe

/bye

7 idea dari anda:

KiD said...

waaaahh.. dah cashout laaa ni.. masyuuukk!!

hanani said...

kid>belum lagi. tunggu dulu. Tak de la masuk sangat macam awk. Alhamdulillah, ada la sikit rezeki :)

fyna said...

masyuk la nih..
;)

hanani said...

fyna>tak de la sangat. Biasa aje.. :)

topo said...

err salah tu.

dia macam ni. nuffnang akan ambil masa 30 hari pada penghujung setiap bulan untuk proses cek tu. sebab tu dia nasihatkan untuk cash out hujung bulan. sebab kalau cashout 1 haribulan atau 30 hari bulan. dia tetap proses dalam masa 30 hari selepas 30 hari bulan tu.

bila dah proses 30 hari tu perkhidmatan pos akan ambil masa paling lama dalam 2 minggu untuk hantar cek tu ke rumah.

so kalau cashout 30 Jun, dia proses 30 hari + 14 hari untuk proses penghantaran, cek tu akan sampai pada 14 Ogos 2011

sekian terima kasih :)

hanani said...

topo> wah, macam tu ke?TQ sudi bagi maklumat yang lebih tepat. Almaklumlah saya ni budak baru belajar.. hehehe :) TQ ye

Apple said...

ah, untung nya. ahaha, Apple tak cashout lagi pun.. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...