Nuffnang Ads

Friday, February 17, 2012

Diet...


Apa menu makan malam aku minggu ni? Haaa seminggu je pun. Sebelum-sebelum ni tak pulak nak jaga ye tak. Hahaha.. ok la,kali ni makan buah jek. Ohh kenyang juga diet makan buah ni ek. Memang bagus lah untuk penghadaman perut. Bukan setakat kita ni kena jaga pemakanan je kan..




Apa yang boleh membantu kita bakar kalori ni? Semestinya la tak lain tak bulan berjalan 10,000 langkah sehari. Fuhhh!!! memang tak terdaya la den nak mengejor angka 10,000 tu kan.. Tapi at least tugasan kerja ku menuntut diriku bergerak ke sana dan ke mari, naik turun tangga.. Tapi tak pernah la pula nak mengira berapa banyak langkah yang aku dok langkah hari-hari.. hahahaha.. Tapi, kalau ada yang rajin...bolehlah gunakan aplikasi yang adalah handphone cecanggih korang tu untuk kira langkah. Simpan dalam poket baju kurung atau poket seluar..(Eh, ada lagi ke baju kurung yang berpoket?Tapi aku ada lagi..mak jahit la katakan..)


Haaa bila dah bergerak-gerak banyak langkah tu, barulah ok diet malam makan buah jek. Hahaha.. Betul ke? Kalau salah, janganlah ikut cara aku ni..



0 idea dari anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...