Nuffnang Ads

Thursday, June 7, 2012

Ceritera Dana Keluarga,Kedai Wakaf,Kenduri Bulan Rejab..


Kalau sebut mengenai kain pelekat..mesti orang lelaki lebih mahir. Yang paling glemer dah tentulah jenama Atlas dengan Gajah Duduk. Hmm aku tahu ni pun dari ayah aku la.. Dah jadi trend semasa kat kampung aku yang mana,kalau buat kenduri..pasti akan ada buah tangan. Tak kira lah..ada yang bagi buah, makanan ringan,sejadah,kain dan banyak lagi lahh..

Tetiap tahun.. Family belah mak aku akan buat kenduri dalam bulan Rejab..kitorang memang ada Dana Keluarga dan juga ada tanah wakaf yang mana telah dibina dua unit kedai wakaf hasil sumbangan ahli keluarga dana kami. Tetiap bulan duit sewa kedai tersebut disalurkan untuk membantu orang susah dan derma untuk masjid. Alhamdulillah.. Rezeki orang ramai kat kampung aku..

Kata sepakat dibuat untuk memberikan kain pelikat untuk lelaki dan kain batik untuk wanita. Berbaloi la kan..orang boleh gunakan untuk solat dan salah satu cara untuk gunakan duit kedai wakaf pada orang ramai..

Jadinya tadi aku temankan mak aku beli 60 kain pelikat Atlas 550.Yang ni ayah aku yang suggestkan.Dia tahu mana yang best nak pakai..Jadi,marilah memborong.. 







Beli secara borong lagi berbaloi..Alhamdulillah,rezeki orang kampung.. 





Published with Blogger-droid v2.0.4

1 idea dari anda:

KiD said...

gajah terbang ada.. gajah baring je takde.. selain tu ada MANGGA, ayam serama. tengok kualiti laaa.. sedap dipakai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...