Nuffnang Ads

Monday, August 6, 2012

Indahnya bila bersabar..


Sabar..Itu yang selalu aku ungkapkan dan ingatkan dalam diri mindaku.. Indahnya bila kita dapat menikmati setiap kesabaran yang kita lakukan.



Tapi malangnya bagi mereka yang tak sabar. Tahu tak dengan kesabaran kita yang walaupun nampak macam sikit atau hanya 1 saat, dapat mengelakkan daripada berlaku sesuatu yang buruk. Jikalau seorang guru tak boleh nak bersabar dengan karenah anak muridnya kesian..memang tak boleh pergi kemana la nampaknya anak muridnya. Jika seorang ibu tak dapat sabar dengan anaknya..apa akan jadi dengan anaknya?

Ok..kali ni nak kaitkan dengan isu pemandu jalanraya. Ishhhh dah lama aku dok peratikan. Kebanyakan pemandu Malaysia ni kurang sabar. Kenapa? Apa la sangat yang nak dikejarkan? Sampaikan ada yang sanggup memotong lane kecemasan.. Jika dengan hanya 1 minit kita nak cepat, akan jadi 1 jam kita menjadi lambat. Banyak perkara boleh kita elakkan jika bersabar. Pemandu lori, treler yang panjang berjela ni..sanggup pandu dalam had yang laju. Ish takut aku nengoknya. Kalau belakang aku treler atau lori besor ni...memang aku bagi jalan supaya dia didepan. Menakutkan.. Dekat lampu isyarat pun nak melaju juga. Apa ke halnya? Kalau berlaku sesuatu... Siapa yang akan menjadi mangsa????

Jangan disebabkan ketidaksabaran dan kelalaian seseorang, ramai yang akan terlibat sama. Apa lah salahnya kita bersabar.. Sabar itu sangat indah dan tiada kata-kata yang dapat digambarkan melainkan apabila kita merasainya sendiri..

Published with Blogger-droid v2.0.6

0 idea dari anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...